maanantai 1. helmikuuta 2010

8 kg onnea

Pahoittelen, että päivitys on taas lipsahtanut. Käsitöistä on jotenkin vaikea puhua ilman kuvia, ja vakaa aikeeni oli ottaa töissä kuvia (hilasin hirveän määrän neulomuksia viime perjantaina). Mutta kamerat ja minä emme eläneet samassa aika-avaruuden ulottuvuudessa, joten kuvien ottaminen jäi.

Mutta sain kivan paketin. Äiti laittoi kotoa vuosien mittaan kertyneitä lankoja, omiaan, jämiä, ja minun ostamiani. Niitä tuli 8 kiloa. Sain sellaisen hepulin, etten ensin meinannut saada ensimmäisenä yönä unta, kun pohdin, mitä kaikkea langoista saisi. Oli pakko aloittaa saman tien yksi kesäneule, ihan noin vain ilman kaavoja. Samassa hepulissa mukamas päätin, millainen neule siitä tulee, mutta nyt olen vaihtanut noin viisi kertaa mieltä ja mielikuvaa. Noin että saa nähdä..
Tämä on varsin tyypillistä minulle, jos en tee kaavoista. Enkä minä nykyisin niin kauhean usein tee, koska liian usein kaavat näyttävät minusta aika tylsiltä. Lukuun ottamatta muutamia poikkeuksia, joita aion tulevissa kirjuutuksissa vinkata :)

Minulla on kaapissa hurja määrä keskeneräisiä tekemyksiä ja asioita, joista on joskus määrä tulla jotain. Olen jo aika pitkään pimittänyt itseltäni yhtä villatakkia (tai tulevaa villatakkia), jota olen tuunannut. Toivottavasti saan siitä ensi viikoksi kuvia, sillä lupasin ottavani niitä, ennen kuin etenen seuraavaan vaiheeseen eli värjäykseen.

Mutta nyt otan kutimet käteen ja käperryn nojatuoliin epäergonomiseen (mutta lämpöiseen) asentoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti